Warsztaty z zakresu ratownictwa lodowego dla jednostek Ochotniczych Straży Pożarnych.

3 lutego 2018 roku nad jeziorem Sajmino zostały przeprowadzone warsztaty z zakresu ratownictwa wodnego (lodowego) dla jednostek Ochotniczych Straży Pożarnych.

Na terenie powiatu dziewięć jednostek OSP włączonych do Krajowego Systemu Ratowniczo – Gaśniczego ujętych jest w planie sieci jednostek przewidzianych do realizacji zadań wynikających z podstawowego zakresu ratownictwa specjalistycznego w specjalizacji wodnej. Oznacza to, że są one zdolne do podjęcia czynności ratowniczych wykonywanych na powierzchni obszarów wodnych (w tym zalodzonych) według posiadanych możliwości organizacyjno – sprzętowych. Podczas warsztatów instruktorzy, którzy na co dzień pełnią służbę w Jednostkach Ratowniczo – Gaśniczych PSP w Ostródzie i Morągu oraz funkcjonariusze z Wydziału Operacyjno – Szkoleniowego KP PSP w Ostródzie przedstawili zasady organizacji ratownictwa wodnego w KSRG, przeprowadzili zajęcia praktyczne obejmujące tematykę działań ratowniczych w okresie zimowym na zamarzniętych akwenach oraz dokonali weryfikacji wyposażenia jednostek w sprzęt do działań na wodzie.

W warsztatach udział wzięły jednostki OSP:

  1. Dąbrówno
  2. Łukta
  3. Miłakowo
  4. Miłomłyn
  5. Ornowo
  6. Samborowo
  7. Słonecznik
  8. Stare Jabłonki
  9. Żabi Róg

opracował: kpt. Rafał Napiórkowski, zdjęcia: kpt. Rafał Napiórkowski,

[/su_custom_gallery]

ZOBACZ RÓWNIEŻ:

SZKOLENIE Z ZAKRESU RATOWNICTWA TECHNICZNEGO DLA S... W okresie od 10 do 23 lipca 2016 roku systemem weekendowym Powiatowy Ośrodek Szkolenia Ochotniczych Straży Pożarnych przy Komendzie Powiatowej Państwo...
Kolejni druhowie zdobyli kwalifikacje kierującego ... Po uzyskaniu akredytacji Warmińsko – Mazurskiego Komendanta Wojewódzkiego Państwowej Straży Pożarnej w siedzibie Komendy Powiatowej PSP w Ostródzi...
SPOTKANIE SŁUŻBOWE Z PRZEDSTAWICIELAMI KOMENDY POW... 22 listopada w siedzibie Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Ostródzie odbyło się spotkanie służbowe z przedstawicielami Komendy Powiatowe...